Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  1 / 8 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 1 / 8 Next Page
Page Background

Ξ

έρει πάντα να ξαφνιάζει. Συνεχίζει να

γράφει βιβλία που κερδίζουν τάχιστα µια

θέση στις λίστες µε τα ευπώλητα, ενώ

συνάµα γίνονται αφορµή για να δεχθεί

ο ίδιος πυρά για τις απόψεις του. ∆εν διστάζει

δε να παίρνει δηµόσια θέση για όσα συµβαίνουν

γύρω του, ιδίως στην πολιτική σκηνή. Και όλα

αυτά χωρίς να παραλείπει να βρίσκει χρόνο για

τα εγγόνια του. Ανήσυχος λοιπόν και στα 83 του,

ο Ουµπέρτο Εκο αυτή τη φορά τα βάζει µε την

κίτρινη δηµοσιογραφία. Και τη στέφει ηρωίδα

στο νέο του µυθιστόρηµα «ΦύλλοΜηδέν», που θα

κυκλοφορήσει στην Ελλάδα εντός του Απριλίου

από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Στο επίκεντρο της υπόθεσης µια µη υπαρκτή

φυλλάδα που κυκλοφορεί υπό τον τίτλο «Domani»

(«Αύριο»), ιδιοκτήτης της οποίας είναι ένας πά-

µπλουτος επιχειρηµατίας που τη χρειάζεται για να

εκβιάζει ένας Θεός ξέρει ποιον. Και ενώ µέσα στη

λασπολογία και στα κουτσοµπολιά ένας δηµοσιο-

γράφος αναβιώνει 50 χρόνια ιστορίας υπό το φως

µιας σατανικής πλεκτάνης µε επίκεντρο το πτώµα

ενός ψευτο-Μουσολίνι σε αποσύνθεση, στις σκιές

παραµονεύουν η µυστική δεξιά ΕπιχείρησηGladio,

η µασονική Στοά P2, η υποτιθέµενη δολοφονία

του Πάπα Ιωάννη Παύλου Α’, το πραξικόπηµα του

πρίγκιπα Τζούνιο ΒαλέριοΜποργκέζε, η CIA και

20 χρόνια σφαγής και συγκάλυψης.

«Εµπνεύστηκα την ιστορία από ένα πραγµατικό

πρόσωπο που δεν αναφέρω στο βιβλίο, τον Μίνο

Πεκορέλι, ο οποίος τις δεκαετίες του ‘60 και του

‘70 είχε ένα πρακτορείο ειδήσεων µε πολύ µικρή

κίνηση, αλλά ήταν συνδαιτυµόνας υπουργών και

βουλευτών. ∆ιέσπειρε υποψίες και φήµες κι είχε

καταστεί τόσο επικίνδυνος που δολοφονήθηκε το

1979 καθώς το µικρό ψευδοενηµερωτικό δελτίο

του λειτουργούσε ως µέσο εκβιασµού» εξηγεί ο

LEEMAGE

/ AFP / VISUALHELLAS / LEONARDO CENDAMO

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ

ΜΑΙΡΗ

Α∆ΑΜΟΠΟΥΛΟΥ

Προδηµοσίευση

ΜΑΝΩΛΗΣ

ΠΙΜΠΛΗΣ

Ο Γιώργος

Συµπάρδης

στρέφει τον φακό

του στις ώριµες

Ελληνίδες

Σελ. 6

Ιδέες

ΚΩΣΤΑΣ

ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

Η ανάσταση

του Λαζάρου και

η διπλή σιωπή

Σελ. 8

ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ

4-5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015

Βιβλιοδροµιο

Ουµπέρτο Εκο

Τώρα και

οι κλέφτες θέλουν

δηµοσιότητα

συγγραφέας του διάσηµου βιβλίου «Το όνοµα

του ρόδου».

Γιατί επέλεξε να τα βάλει µε τη δηµοσιογραφία

και µάλιστα τώρα; «Εχω γράψει άρθρα και δοκίµια

για τις δυσλειτουργίες του ιταλικού Τύπου από

το 1960. Γράφοντας και ο ίδιος σε εφηµερίδες

είναι σαν να ασκώ κριτική εκ των έσω. Είχα την

ιδέα γι’ αυτό το βιβλίο εδώ και 10 χρόνια, αλλά

όλο ανέβαλλα την υλοποίηση. Μέχρι τώρα» λέει

ο γνωστότερος εν ζωή ιταλός συγγραφέας στην

εφηµερίδα

Ελ Παΐς

(σε συνέντευξη, µέρος της

οποίας αναδηµοσιεύεται σήµερα στο «Βιβλιοδρό-

µιο»), µε αφορµή την κυκλοφορία του βιβλίου του

στα ισπανικά, το οποίο µάλιστα ο δηµοσιογράφος

και συγγραφέας Ροµπέρτο Σαβιάνο (που µε τα

«Γόµορρα» τα έβαλε µε την Καµόρα) χαρακτήρισε

«εγχειρίδιο σύγχρονης επικοινωνίας».

«∆εν πιστεύω ότι είναι εγχειρίδιο, όµως είπε ότι

θα έπρεπε να διδάσκεται στις σχολές δηµοσιο-

γραφίας. Και ίσως να έχει δίκιο, αλλά ως εγχειρί-

διο κακής δηµοσιογραφίας, για να µαθαίνουν οι

σπουδαστές τι δεν πρέπει να κάνουν» σχολιάζει

ο συγγραφέας.

΄

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙ∆Α

Ο ιταλός διανοούµενος ξαναχτυπά

στα 83 του µε ένα νέο µυθιστόρηµα,

στο οποίο βάζει στο στόχαστρο

την κίτρινη δηµοσιογραφία

Νύγδην

∆ΗΜΟΣΘΕΝΗΣ

ΚΟΥΡΤΟΒΙΚ

Ο ισοπεδωτικός

τρόπος που

παρουσιάζουµε

τις ελίτ

Σελ. 7

Νουβέλα

ΘΑΝΑΣΗΣ

Θ. ΝΙΑΡΧΟΣ

Ο Γιάννης

Μακριδάκης

φτιάχνει µια

ολόκληρη

τοιχογραφία

νησιωτών

Σελ. 4